У Соколівській громаді планують відкрити університет третього віку

У Соколівській об’єднаній територіальні громаді мають намір відкрити університет третього віку. Літніх людей навчатимуть комп’ютерній грамотності, проводитимуть майстер-класи, організовуватимуть дозвілля, повідомила голова Соколівської сільської ради Інна Завірюха.

  • Сучасні технології настільки пішли вперед, що люди старшого віку зачасту не встигають освоїти ні телефон, ні комп’ютер. Хочемо на території громади відкрити університет третього віку, де люди зможуть освоїти комп’ютерну грамотність, навчитися здійснювати елементарні операції – оплатити комунальні послуги, купити ліки чи квитки, знайти необхідну інформацію. Таке навчання проводитимемо у кожному селі громади. Крім того, університет третього віку – це ще й прекрасна можливість поспілкуватися, обмінятися думками, корисними порадами, адже літнім людям цього не вистачає. Там не обмежуватимемося тільки навчанням, а ще будуть майстер-класи, караоке і танці, активне дозвілля, – розповіла Інна Завірюха і додала, нині ведуться підготовчі роботи до відкриття університету третього віку.

Стихійні звалища тваринних відходів можуть призвести до екологічного лиха

 

 

    ВІДХОДИ – ЦЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ !

Юридичні та фізичні особи під час здійснення діяльності пов’язаної з  утворенням, збиранням, перевезенням, зберіганням, обробленням, переробкою, утилізацією, видаленням побічних продуктів тваринного походження, не призначених або визнаних непридатними для споживання людиною, продуктів оброблення, переробки побічних продуктів тваринного походження, не призначених для споживання людиною в своїй діяльності повинні дотримуватися вимог Закону України «Про побічні продукти тваринного походження, не призначені для споживання людиною» (далі – Закон).

Відповідно до статті 1 вищезазначеного Закону, до побічних продуктів тваринного походження. не призначених для споживання людиною (далі – побічні продукти тваринного походження), відносяться – туша або частини туш забитих, загиблих тварин, сировина та продукти тваринного походження, що не призначені або визнані непридатними для споживання людиною.

До ризикового матеріалу належать тканини тваринного походження, що мають високий рівень ризику інфікування збудником губчастоподібної енцефалопатії великої рогатої худоби: для тварин групи ризику віком до 12 місяців – головний мозок та кишківник повністю (від дванадцятипалої до прямої кишки), віком старше 12 місяців – череп разом з головним мозком та очима, спинний мозок, мигдалики та кишківник повністю.

 Дія цього Закону не поширюється на такі побічні продукти тваринного походження:

      1) усю тушу або частини туш диких тварин, що не призначені для споживання людиною та не підозрюються в інфекції або впливі інфекційного захворювання, яке передається людині або тварині, крім водних організмів (гідробіонтів), виловлених з метою розміщення на ринку;

       2) репродуктивний матеріал, призначений для селекційних цілей та відтворення;

       3) мушлі молюсків з видаленими м’якими тканинами і плоттю;

    4) побічні продукти тваринного походження із суден, що добуті у процесі їх промислу і скидаються в море, крім матеріалу, отриманого з потрошіння риби на борту, в якому виявлено ознаки хвороби, у тому числі паразитів, небезпечних для людини;

     5) неперероблений корм для домашніх тварин у торгових мережах, де розділення і зберігання здійснюються виключно з метою постачання споживачеві безпосередньо на місці;

      6) неперероблені корми, отримані в домашніх умовах, або тварини, вбиті в господарстві, де їх утримували, призначені для годування домашніх тварин, крім випадків, якщо в таких продуктах виявлено ознаки зараження інфекційними агентами, небезпечними для людини та тварини;

      7) молоко та молочні продукти, не призначені для споживання людиною, що утворилися, зберігалися та утилізовані в господарстві, з якого вони походять;

      8) продукти тваринного походження, радіаційне забруднення яких перевищує максимально допустимий рівень відповідно до законодавства.

Категоризація побічних продуктів тваринного походження та поводження з ними здійснюється відповідно до розділу ІІІ цього Закону.

Оператори ринку (юридичні особи, фізичні особи – підприємці) у разі порушення законодавства про побічні продукти тваринного походження несуть таку відповідальність:

    1) утилізація чи видалення побічних продуктів тваринного походження та продуктів оброблення, переробки побічних продуктів тваринного походження у спосіб, що суперечить вимогам цього Закону, –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від двадцяти трьох до тридцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – від восьми до п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат;

    2) оброблення побічних продуктів тваринного походження без отримання експлуатаційного дозволу, якщо обов’язковість його отримання встановлена законом, –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від тридцяти до тридцяти восьми мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – від двадцяти трьох до тридцяти мінімальних заробітних плат;

      3) невпровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від тридцяти до сімдесяти п’яти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – від трьох до п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат;

      4) введення в обіг неправильно маркованих продуктів оброблення, переробки побічних продуктів тваринного походження –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від п’яти до восьми мінімальних заробітних плат із відкликанням та/або вилученням з обігу таких продуктів оброблення, переробки побічних продуктів тваринного походження, на фізичних осіб – підприємців – від трьох до п’яти мінімальних заробітних плат із відкликанням та/або вилученням з обігу таких продуктів оброблення, переробки побічних продуктів тваринного походження;

     5) порушення вимог щодо забезпечення простежуваності та ведення документації (актів, протоколів) –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від трьох до п’яти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – від двох до трьох мінімальних заробітних плат;

    6) неповідомлення оператором ринку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, органів місцевого самоврядування про продукти оброблення, переробки побічних продуктів тваринного походження, що можуть становити небезпеку для здоров’я людей та тварин, які він ввів в обіг, відповідно до вимог цього Закону –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від тридцяти до тридцяти восьми мінімальних заробітних плат із відкликанням та/або вилученням з обігу таких продуктів, на фізичних осіб – підприємців – від двадцяти трьох до тридцяти мінімальних заробітних плат із відкликанням та/або вилученням з обігу таких продуктів;

   7) використання операторами ринку, що здійснюють перевезення побічних продуктів тваринного походження, транспортних засобів без застосування герметичних контейнерів, що унеможливлюють витік з них рідин, доступ до побічних продуктів тваринного походження птахів, тварин, гризунів, а також контейнерів, конструкція яких не забезпечує ефективне очищення та дезінфекцію, –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від восьми до дванадцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – від п’яти до восьми мінімальних заробітних плат;

    8) невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, щодо усунення порушень законодавства про побічні продукти тваринного походження –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від п’яти до восьми мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – від трьох до п’яти мінімальних заробітних плат;

     9) ненадання або надання недостовірної інформації, передбаченої цим Законом, за запитами посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, –

тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від п’яти до восьми мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – від трьох до п’яти мінімальних заробітних плат.